شناسه خبر : 88135
چهارشنبه 29 دي 1400 , 15:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) صورت گرفت

گزارشی از مراسم تجلیل ازمادران انتظار/تصاویر

در آیین گرامیداشت "مادران شهدای گمنام" از ۳۰ مادر شهید جاویدالاثر در شهرداری منطقه ۱۸ تجلیل به عمل آمد...

فاش نیوز - در سالروز وفات حضرت ام البنین(ع)، در آیین گرامیداشت "مادران شهدای گمنام" از 30 مادر شهید جاویدالاثر در سالن شهید سلیمانی معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 18 تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم باشکوه علاوه بر مادران شهدای والامقام جاویدالاثر، دکتر "سمیه رفیعی" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سردار "سعید صادقی" رییس ستاد خادم المنتظر و فرمانده سپاه ناحیه نیز در این مراسم حضور داشتند.

برنامه با تلاوت آیات زیبای کلام حق آغاز شد و با سرود ملی رسمیت یافت. سپس مدیحه سرایی ذاکر اهل بیت در سوگ حضرت ام البنین(ع) که با آه و ناله مادران شهدا در هم آمیخته بود، فضایی خاص و اندوهبار را ایجاد کرده بود.

از زیبایی معنوی این برنامه حضور پیکر دو شهید گمنام در مراسم بود که در وداعی تلخ توسط مادران منتظر، پس از مراسم شام غریبان این دو شهید گمنام در "حسینیه شهدا" تشییع و سپس به معراج الشهدا بازگردانده شد.

در میان مادران شهدا، حضور مادر شهید "بهروز صبوری" در این مراسم چشم نواز بود. مادر که باشی همان سنگ مزار، آرامش قلب بیقرارت می شود و تنها دلخوشیت، بودن در کنار مزار  فرزند. به راستی که تنها او معنای چشم انتظاری را می داند و درد مادران منتظر را خوب می فهمد.

او می گوید: بهروز 17ساله و دانش آموز بود که به فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه جبهه ها را خالی نگذارید، از مدرسه که آمد این پیام را به من رساند و راهی جبهه شد. بعد هم در نامه ای برایم نوشت که در "سومار" هستم و دیگر خبری از او نداشتم و تنها سرنخم "سومار" بود. هر بار که شهدای گمنام می آوردند، عکس بهروزم را بغل می کردم و می رفتم بلکه نشانی از فرزندم بیابم. تا اینکه بعد از 31سال، توسط سردار باقرزاده متوجه شدیم پیکر شهید در بوشهر است. مردم انصافا استقبال خوبی از شهید کرده بودند. پیکر را به تهران آوردیم و در امامزاده حسن(ع) به خاک سپردیم.

 در پایان این مراسم باشکوه نیز از سوی مجمع ایثارگران، به منظور تکریم و تجلیل از این اسوه های صبر و بردباری، از 30 مادر چشم انتظار حاضر در برنامه تجلیل و از آنان دلجویی شد.

حائز اهمیت است در این روز، دو سرویس جهیزیه از سوی مادران شهدا به دو نوعروس تقدیم شد که در نوع خود کار بسیار خداپسندانه و ارزشمندی بود.

در پایان این مراسم "احمد پژوهی فر" مدیر مجمع ایثارگران در گفت وگویی با خبرنگار ما اظهارداشت: مجمع فرهنگی اجتماعی، قرارگاه جهادی و محرومیت زدایی ایثارگران در راستای اهداف خدمات رسانی ست که با تمام توان در خدمت خانواده معظم شهدا و ایثارگران می باشد و همانند دهه شصت، نسبت به خدمات دهی نسبت به خانوده شهدا سر تعظیم فرود آورده و خود را وقف این خانواده ارزشمند نظام اسلامی کنند و از مادران شهدا نیز تقاضا داریم این مجموعه را از دعای خیر خود بی نصیب نگذارند.

| صنوبر محمدی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi